woensdag 12 augustus 2015

Kaartje voor tweede kindje of derde kindje

Een van de leukste dingen is wanneer een klant een paar jaar later terug komt met het verzoek voor een tweede geboortekaartje, voor een tweede kindje. Meestal komen elementen uit het eerste kaartje weer terug, of in ieder geval speelt het oudere broertje of zusje (of meerdere) een rol in het ontwerp.

Ook gebeurt het dat iemand nog niet eerder bij Draakje Poef is geweest maar een kaartje zoekt voor een tweede of derde kindje.

Ik pas dan meestal wat bestaande ontwerpen aan met meerdere figuurtjes er in, of ik maak een geheel nieuw ontwerp, als de klant al een idee heeft.

Hier zie je een kaartje wat ik had ontworpen voor een klant die voor de 2e keer terug kwam:


Draakje Poef is dan de grote broer of zus, omdat die op de eerste kaart staat. Maar het kan ook nog weer anders: ik kan er zo wat bij maken of een beetje aanpassen: hieronder zie je hoe ik van het een op het ander kom. Een tekening aanpassen betekent wel vaak dat ik hem opnieuw moet inkleuren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Draakje Poef

Draakje Poef heeft ook een website: www.draakjepoef.nl
en is een lief klein draakje wat verschijnt in illustraties op wenskaarten en geboortekaarten